Lite bilder!

Här har ni några bilder på våra härliga rådgivare som vi är mycket nöjda med!
Pernilla Werneröd

Ellinor Bokedahl

Karl (Kalle) Eklöf

Hej!

Nu har vi i 60grader höstlov fast vi har ändå jobbat endel med UF. Vi har skrivit en hel del på vår affärsplan, blir finjustering när vi kommer tillbaka till skolan. Idag har vi även fått hem vårt tyg och dragkedjor så nu känner vi att vi har kommit en bra bit på vägen! Vi har även registrerat oss som ett UF företag och betalat in avgiften. Nu ska vi njuta av det sista av lovet så hörs vi när vi kommer tillbaka till skolan! Ha det :) KRAM / 60grader

sextio (heta) grader

Tjaa!
Arbetet flyter på bra och vi börjar få en bra överblick över vår produkt! Som ni vet blir det en underklädespåse och imorgon ska vi till ett företag här i Ulricehamn för att prata om ev. tillverkning. Vi har även kommit på ett namn som vi nog ska använda oss utav, 60°. Vi tycker det namnet väcker uppmärksamhet för att man som köpare blir nyfiken på vad det är vi säljer. Förklaringen till vårt namn är att: i vår underklädespåse  ska man fördela rena och smutsiga underkläder på ett smidigt sätt när man reser. Underkläder tvättas i 60° och det är även så att Sverige ligger i 60 breddgrader på kartan. Där får vi alltså in att vi är ett svenska företag.
Vad tycker ni om vårt förslag på namn och förklaringen till det? :)

Nästa vecka är det dags för lov, men inte för vår del med UF. Affärsplanen ska vi skriva i början av nästa vecka och vi tror att arbetet kommer flyta på riktigt bra!

Pusss

Protokoll från rådgivarmötet

Protokoll

 

 

 

60 o UF

 

19 Oktober 2009

Tid kl: 14,40 

Plats: Sal AB7

 

 

 

 

 

Dagordning

 

1.      Mötet öppnas av Amanda Lindskog.

2.      Alla var närvarande förutom Daniel Helin.

3.      Lina Lindgren väljs till sekreterare.

4.      Malin Johansson väljs till justerare.

5.      Dagordningen godkänns

6.      Vi berättade hur långt vi kommit i arbetet.

7.      Vi fick två kontakter av Karl angående tillverkning och tyger. Ellinor skulle även kolla upp typ från textilhögskolan och kanske en kontakt till tillverkningen. När det gällde namn kom vi fram till ett förslag på 60 o, man tvättar underkläder i 60o och Sverige ligger på den 60:onde breddgraden. Vi skulle även maila rådgivarna med en lista av namn vi kommit på så ska även de brainstorma. Vi läste upp vårat förslag på  affärsidé och den verkade bra. Vi bestämde att affärsplanen ska skickas till varje rådgivare under vecka 46-47 för att den ska bli så bra som möjligt. När det gäller marknadsföring ska vi fundera på hur vi ska nå våra kunder, det ska finnas förslag på det tills på Freddag.

8.      Vi berättade om våra förslag till monter och det verkade bra.

9.      Intervju skriver Amanda och skickar ut till alla tisdagen den 20 oktober.

10.  Mötet avslutas.


Dagordning/Protokoll

MALDAUF


Tid kl: 09.15                                                                         7 oktober 2009
Plats: sal AE7

1. Mötet öppnades av Alexander Wasling
2. Amanda Lindskog, Lina Lindgren, Alexander Wasling och Malin Johansson var närvarande på mötet.
3. Amanda valdes till sekreterare.
4. Lina valdes till justerare.
5. Några övriga frågor lades till på dagordningen.
6. Alexander skulle kolla med kortläsare på banken, vi skulle be Sarah om tips om namn på företaget och vi skulle kolla med någon kunde sy en prototyp till oss. 
Marknadsundersökningen skulle vi samla in och sammanställa på måndag. 
7. Mötet avslutades av Alexander Wasling  


Dagordning 7 oktober

  

MALDA UF 

 

                                                                                       7 Oktober 2009 

Tid kl: 09.15

Plats: Sal AE 7

 

 

Dagordning

 

    1.Mötet öppnas

 

     2.Närvarande

 

    3.Val av sekreterare

 

     4.Val av justerare

 

    5. Godkännande av dagordning 




    6.Föregående mötesprotokoll

 

     7.Övriga frågor

 

      8.Mötet avslutas

 

 

 


Protokoll 30 sep

Protokoll

  

MALDA UF

 

30 September 2009

Tid kl: 10:30  

Plats: Sal AE7

 

1.      Mötet öppnas av Malin.

2.      Alla i företaget är närvarande.

3.      Alexander Wasling väljs till sekreterare.

4.      Daniel Helin Väljs till justerare.

5.      Dagordningen godkänns, Malin och Amanda har varsin övrig fråga.

6.      Allt från förra mötet är klart!

7.      Peter har fått våran marknadsundersökning, ingen prototyp är klar men vi ska fråga någon som kan CAD om hjälp.

8.      Malin tog upp vilket tygmaterial vi skulle använda oss av och vi kom fram till att vi skulle undersöka priset på Bomull, nylon och satin!
Alexander och Daniel skall även gå ner till stan och ställa några frågor i tygaffären.
Amanda ville att vi skulle bestämma oss för en produkt så snart som möjligt och vi kom fram till att vi ska tillverka och sälja våran underklädspåse!

9.      Mötet avslutas.


Dagordning 30 sep

MALDA UF 

                                                                                       30 September 2009

Tid kl: 09.15

Plats: Sal AE 7

 

Dagordning

 

  1. Mötet öppnas

 

    2.Närvarande

 

    3.Val av sekreterare

 

    4.Val av justerare

 

    5.Godkännande av dagordning
 

    6.Föregående mötesprotokoll

 

    7.Marknadsundersökning och prototyper

 

     8.Övriga frågor

 

     9.Mötet avslutas

 

 

 


7 oktober 2009

Hej alla glada!
Vi ursäktar att det har varit lite dålig uppdatering här det senaste, men efter att vi i förra veckan bestämde oss för vår produkt har vi jobbat med att få klart vår marknadsundersökning som just nu är ute för att besvaras. Produkten som vi har bestämt oss för att köra på är en underklädespåse som ska fördela dina smutsiga och rena underkläder i resväskan när du reser. Vi håller just nu på att fundera ut ett bra namn och en affärsidé. Vi har även kommit på några riktigt bra idéer till vår monter, vi tror det kommer bli toppen och någonting som verkligen kommer sticka ut så att folk kommer ihåg oss!
Vi ska även fota oss i vårt företag igen så snart får ni se lite mer bilder av oss!

Puss

Hej!

Nu har vi gått på helg efter en minst sagt hektisk vecka! Trots det tycker vi att vi har kommit långt i vårt UF-arbete, vi har ni bestämt oss av produkt och nu är det full fart framåt att fortsätta!
Vi vill även säga grattis till vår marknadschef, Alexander Wasling, som fyller 17 år idag!
Vi återkommer nästa vecka med mer information! Ha en bra helg :)

RSS 2.0